وي تصريح کرد: اميد است با برنامهريزيهايي که در حال انجام است در برنامه پنجم توسعه و هماهنگي هاي صورت گرفته، دولت حدود 20 درصد از بودجه قانون حمل و نقل سوخت که حدود 10 هزار ميليارد تومان است، براي هوشمند سازي هزينه کند تا در سال 88 بتوانيم ناوگان حمل و نقل را هوشمند کنيم.
وي افزود: براي هوشمند سازي ناوگان حمل و نقل، از اتوبوسهاي شهري شروع خواهيم کرد و بعدها به سمت تاکسيها سوق خواهيم يافت، تا هم راندمان و هم ايمني آنها افزايش يابد. اميد است که در همايش بعدي که با موضوع ايمني و حمل و نقل هوشمند برگزارمي شود خبرهاي بهتري را در اين زمينه ارائه دهيم.
وي تاکيد کرد: با برنامهريزيهاي انجام شده در بحث حذف يارانه هاي سوخت و هوشمن سازي سوخت، قصد داريم اتلاف جاني در حوادث درون شهري و برون شهري را کاهش دهيم.
جعفرپور گفت: در سال گذشته، در تعداد خودروهاي کشور 11 درصد رشد داشتيم، که بنا به اعلام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 42 درصد نيز در سفرهاي برون شهري رشد داشتيم و بين 2 تا 5 درصد نرخ رشد سفر را در حمل و نقل شهري در شهر هاي مختلف کشور به خصوص شهرهاي کوچک تر داشتيم. انتظار داريم که ميانگين رشد تلفات در تصادفات 10 درصد باشد در حالي که اين رشد 2 درصد است. اين نشان مي دهد که حداقل در جا نزدهايم و تا حدي بهبود را از اين آمار مي توانيم مشاهده کنيم. /105
انتهای پیام/